zaterdag 14 februari 2015

A paper a day


















Kunstwerkt nodigt iedereen die zin heeft uit elke dag een tekening te maken en die op te sturen naar info@kunstwerkt.be. Een fantastisch initiatief, want enkel door elke dag te tekenen verwerf je je eigen beeldtaal en ga je het medium beheersen. Ik vond het een moeilijke beslissing uit al die dingen die ik dagelijks maak datgene te kiezen wat geschikt is voor deze 'wedstrijd'. Ik heb het al moeilijk met het gegeven wedstrijd in het artistieke domein. Wie kan er het best tekenen? Wat is mijn beste tekening? Doe je mee als je weet dat je niet de beste zal zijn? Dat weerhoudt mij van het tekenen van wat diep in mezelf opborrelt en gewoon daar moet zijn. De dagboektekeningen die ik dagelijks voor mijn man maak zijn voor hem bedoeld en als ik ze teken met een ander publiek voor ogen, dan pleeg ik verraad aan de authentieke bedoeling ervan. 

Ik kies daarom elke dag een blad uit mijn schetsboek waarin ik dagelijks mijn vingeroefeningen maak voor de volgende tekeningen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten