vrijdag 2 januari 2015

De introductie van kleuren






































Deze haas met een nieuw, (voorlopig) vlekkeloos pakje staat klaar, als bij het begin van een nieuw schooljaar: nog een beetje onbehaaglijk in de schijnwerpers. Hij gaat wel performen, let op mijn woorden! 

Het nieuwe jaar is dus begonnen. Goed ingezet in mijn geval want ik ben aan het schilderen. Met grote kwasten en op een op een papier dat toch wat groter is dan het gebruikelijke A4-tje of het postzegelformaat van mijn stempels. De schilderijen zijn nog niet rijp voor het internet, het zijn vingeroefeningen. Ik baseer me op een werk van Robert Delaunay. Ik tracht het te kopiĆ«ren als een vingeroefening. De intense kleuren maken me gelukkig. De ene kleur laat de andere spreken. De wetten van de kleurenleer openbaren zich al doende aan mij. Als de donkerte van de winter je parten speelt, kan ik je dit sterk aanbevelen. De zon komt zomaar binnen geschilderd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten